Fogyatékos emberek képzése a társadalmi befogadás szolgálatában

2017.03.21.
Fogyatékos emberek képzése a társadalmi befogadás szolgálatában
A gyógypedagógus-képzés kari gyakorlatáról, annak nemzetközi vonatkozásairól, de az inkluzív oktatás aktuális kihívásairól is egyeztettek a Kar vezetői Navracsics Tiborral, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosával 2017. március 17-én a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon.

A több mint egy órás egyeztetésen jelen voltak, Kisfaludi András és Erdődy Gábor rektorhelyettes urak, Zászkaliczky Péter a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar dékánja, továbbá a Kar dékánhelyettesei, a kari Erasmus koordinátor és a kari Hallgatói Önkormányzat képviselője is. Navracsics Tibor szerint mindenképpen büszkék lehetünk a magyar gyógypedagógiára és annak hagyományaira, „hiszen Magyarország az egyik olyan európai ország, ahol nemcsak intézményesült a gyógypedagógia, de világszínvonalú a gyógypedagógus-képzés is”. Biztos úr fontosnak tarja a gyógypedagógia fejlesztése területén is a nemzetközi együttműködések erősítését, úgy mint a kutatóhelyi kooperációt, a módszertanok, tartalmak, gyakorlat megújítását célzó közös projekteket.

A zártkörű egyeztetést követően, a politikus rövid előadást tartott a Kar tanácstermében összegyűlt oktatóknak, hallgatóknak az uniós oktatáspolitikáról, hangsúlyozva az inkluzív oktatás szerepét az esélyegyenlőség megvalósulásának alapfeltételeként. Biztos úr külön kitért a tanárok motivációjára, hangsúlyozva, hogy motivált tanárok nélkül bármilyen jó jogszabály, program sem tud eredményt elérni. A közösség motiváló erejéről elmondta, hogy a közös célok, a meggyőződés, hogy együtt sikeresebbek, eredményesebbek tudunk lenni, és az ebbe vetett hit tudja kimozdítani a közösségeket, és ezáltal képes hatni a nemzeti oktatáspolitikákra.

Az előadást követően kötetlen beszélgetésre is lehetőség kínálkozott, melynek keretében biztos úr picit bővebben tudott tájékozódni az egyetemen működő Fogyatékosügyi Központ munkájáról, de izgalmas kérdésekre is igyekezett válaszolni, melyek a szakterületek közötti együttműködésekről, vagy az esélyegyenlőség gyakorlatban való megvalósulásának uniós ösztönzéséről is szóltak.