A Bárczi oktatóinak tanulmánya az IJDSJ tematikus különszámában

2023.05.11.
A Bárczi oktatóinak tanulmánya az IJDSJ tematikus különszámában
Sándor Anikó, Cserti-Szauer Csilla és Katona Vanda közös angol nyelvű tanulmánya jelent meg az International Journal of Disability and Social Justice interaktív tematikus különszámában, ami az Independent Living mozgalom 50. évfordulóját ünnepli. 

A szerzők a cikkben felhívják a figyelmet arra, hogy az egyetemi működésben hatalmi eltolódás tapasztalható, ami akadályozza a fogyatékos személyek jelentőségteljes részvételét a róluk szóló tudás létrehozásában. Bemutatják az "Együtt oktatunk! participatív felsőoktatási módszertan" alkalmazásával kapcsolatos kvalitatív kutatásuk eredményeit és reflektálnak arra, hogy a participatív és hivatásos oktatók együttműködése a gyógypedagógus képzésben milyen előnyökkel és potenciális kihívásokkal járhat. A szerzők a tanulmányban javaslatokat is megfogalmaznak a további kutatásokhoz és politikai szerepvállaláshoz.

A tanulmány elérhető: link