A kenyai Rongo Egyetem oktatóinak látogatása a Bárczin

A szakmai út a Bárczi és az ADRA közös inkluzív iskolafejlesztési programjához kapcsolódóan valósult meg, és elsődleges célja a Bárczi oktatói által fejlesztett digitális tananyagok áttekintése, ezek kenyai oktatási környezetbe való beillesztési lehetőségeinek megvitatása, valamint a Kenyában létrehozandó módszertani és támogatási központ szakmai előkészítése volt. Emellett a felek feltérképezték a jövőbeni oktatói és hallgatói mobilitási lehetőségeket is.
A látogatás során a delegáció számos szakmai megbeszélésen vett részt, többek között a Kar vezetőségével és oktatóival, ahol részletesen megismerkedtek a Kar magyar nyelvű BA és MA, valamint a szeptemberben induló angol nyelvű BA képzésének struktúrájával és céljaival.
A karon tartott egész napos szakmai egyeztetésen – dr. Papp Gabriella dékán, dr. Perlusz Andrea és dr. Márkus Eszter dékánhelyettesek részvételével – értékelték az eddigi együttműködés eredményeit, meghatározták a kenyai tanárképzés fejlesztéséhez szükséges további szakmai lépéseket, és áttekintették a két intézmény közötti kölcsönös mobilitás lehetőségeit.
A program részeként a kenyai kollégák látogatást tettek egy budapesti inkluzív általános iskolában, ahol közvetlen betekintést nyertek a hazai inkluzív pedagógiai gyakorlatba. A látogatás során lehetőség nyílt rövid eszmecserére az intézmény pedagógusaival is.
A delegáció részt vett a Gyógypedagógiai Intézmények Kulturális Fesztiváljának programján is, amelyet idén 49. alkalommal rendeztek meg. Az esemény célja a fogyatékossággal élő tanulók művészeti tehetségének és kreativitásának bemutatása, valamint a társadalmi elfogadás és inklúzió elősegítése. Az egésznapos rendezvényen sajátos nevelési igényű tanulók zene, tánc, ének, vers és színjátszás kategóriákban adtak elő produkciókat, amelyekre való felkészülés elősegíti az integrációt és a közösségi élmények megerősítését.
Egy külön megbeszélés keretében a delegáció találkozott Sitkei Zoltánnal, az Adventista Fejlesztési és Segély Alapítvány (ADRA) magyarországi képviselőjével is, ahol részletes képet kaptak az ADRA kenyai tevékenységeiről és a jövőbeni fejlesztési tervekről.
Horvát Angélától, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat munkatársától szakmai előadás keretében kaptak részletes tájékoztatást a hazai korai fejlesztés és az ehhez kapcsolódó szakszolgálat tevékenységéről és szervezetéről.
A látogatás fontos eseménye volt a Knyihár Eszterrel, az ELTE Nemzetközi Iroda vezetőjével, valamint dr. Takó Ferenccel, a CHARM-EU Iroda vezetőjével folytatott munkaebéd, amelynek során a bilaterális kapcsolatok erősítése, valamint az egyéb nemzetközi együttműködési lehetőségek kerültek napirendre. Kiemelt aktualitást adott a találkozónak, hogy a Rongó Egyetem – a Bárczi közvetítésével – a közelmúltban csatlakozott az Erasmus KA1 Virtual Exchange projektjéhez, így immár hivatalos partnere lett az ELTE-nek ezen a területen is.
A látogatás teljes időtartama alatt központi szerepet kapott az inkluzív oktatáshoz kapcsolódó jó gyakorlatok megosztása, valamint a módszertani központ szakmai koncepciójának kidolgozása és a kapcsolódó digitális tananyagok adaptációjának lehetőségei. A látogatás jelentősen hozzájárult a két intézmény közötti szakmai kapcsolat elmélyítéséhez, és megalapozta a jövőbeni együttműködést az inkluzív oktatás nemzetközi fejlesztése terén.
A kenyai Rongó Egyetem oktatóinak látogatása
A kenyai Rongó Egyetem oktatóinak látogatása
0
/
0










0
/
0