Oktatási kiválósági címet kapott a Bárczi projektje

A pályázat célja, hogy feltérképezze, elismerje és megossza a kiváló oktatói gyakorlatokat, valamint elősegítse a felsőoktatási intézmények közötti együttműködést az Európai Felsőoktatási Térségen belül. A díjazottak elnyerik az "oktatási kiválóság" címet, automatikusan csatlakozhatnak a PROFFORMANCE szakmai hálózatához, és lehetőségük nyílik legjobb gyakorlataik bemutatására a projekt záróeseményén és nemzetközi szakmai fórumokon is.
Az idei PROFFORMANCE pályázati felhívásra összesen 161 nemzetközi jelentkezés érkezett, köztük 8 az Eötvös Loránd Tudományegyetemről – ezek közül kettőt díjazásban részesítettek. Az elnyert kiválósági cím jól tükrözi az ELTE elkötelezettségét az innovatív oktatási megközelítések, a minőségfejlesztés és az oktatás megújítása iránt.
A We Teach Together! (Együtt oktatunk!) módszer a fogyatékosságtudományok által képviselt részvételi szemléletre épül. Lényege, hogy a fogyatékos személyek aktív szereplői az oktatási folyamatnak – nem csupán vendégelőadóként vesznek részt, hanem a kurzusok teljes életciklusában, a tervezéstől az értékelésig, társoktatóként működnek közre. Ez a bevonás nemcsak relevánsabb kérdéseket és eredményeket hoz, hanem hozzájárul egy igazságosabb oktatási környezet kialakításához és hatékonyabb társadalmi támogatási rendszerek létrejöttéhez is.
Az INNOSOCIAL projekt keretében a hallgatók techcégek működésén keresztül tanulják meg, hogyan lehet társadalmilag felelős, mégis versenyképes vállalkozásokat építeni. A kurzus fejleszti a kritikus gondolkodást, a zöld és digitális átálláshoz szükséges készségeket, valamint elősegíti az interdiszciplináris együttműködést.
A díjátadóra a PROFFORMANCE projekt online zárórendezvényén, 2025. június 4-én kerül sor.