PROGRAM – Jó gyakorlatok, jobb gyakorlatok. Szakmai nap és gyakorlatvezetői fórum 2023
![PROGRAM – Jó gyakorlatok, jobb gyakorlatok. Szakmai nap és gyakorlatvezetői fórum 2023](https://barczi.elte.hu/media/ba/5e/5f1bda19a706465ea2338c428bed5b701f9904ebfd15c95e4e774846cba0/istock-1412778148-thumb.jpg?v202209270307)
A teljes program innen tölthető le Word vagy Pdf formátumban.
SZAKMAI NAP – ELŐADÁSOK, TÁJÉKOZTATÓK, WORKSHOPOK, TANÁCSADÁS – 09:30-12:00
09:30 – 10:30 A Budapesti Korai Fejlesztő Központ projektbemutatója (SHF) (Kapronyi Ágnes, Ráczné Vigh Zsuzsa) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/67
A Fa csoportban megvalósuló projekt bemutatása. Közös gondolkodás és tapasztalatok megosztása a súlyosan-halmozottan fogyatékos személyek gyógypedagógiai kísérése témában. Szakmai eszmecsere, a hallgatók bevonása a széleskörű feladatokba.
09:30 – 10:30 Speciális hallgatói szükségletek a gyakorlaton – kerekasztal beszélgetés (Fazekas Ágnes Sarolta, adjunktus, a speciális hallgatói szükségletek támogatásának kari felelőse, Horváth Endre, tanársegéd, a gyakorlati képzési munkacsoport vezetője) ●kerekasztal beszélgetés ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/19
A gyakorlatteljesítés korlátai, lehetőségei, javaslatok megfogalmazása speciális hallgatói szükségletek esetén. Saját tapasztalatok bemutatása és közös gondolkodás. Olyan gyakorlatvezetőket várunk, akik:
- sikeresen vezették SHST hallgató gyakorlatát vagy
- szembesültek nehézségekkel SHST hallgató fogadása során vagy
- még nem vállaltak SHST hallgatót, mert nem érzik magukat felkészültnek rá.
09:30 – 10:30 A team munka megvalósulása (Madarász Marianna, intézményvezető helyettes: Zölderdő Óvoda intenzív logopédiai csoportjai, Nickl Eszter, gyógypedagógus: Észak-Budai Szent János Centrumkórház Mozgásszervi Rehabilitációs Osztálya, Siklóssy-Kókay Zsófia és Báder Melinda, gyógypedagógusok: Gyermekek Háza) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: C/107
Hogyan valósulhat meg a team munka az eltérő gyakorlati színtereken? Milyen szakmaközi együttműködések színesítik a gyakorlati munkát? Hogyan készíthetők fel a hallgatók a team munkára a gyakorlataik során és mi az ő szerepük a teamben?
09:30 – 10:30 Dráma workshop a gyakorlatokon előforduló problémahelyzetek kezeléséről (Simon Mátyás, drámapedagógus és gyógypedagógus, Horváth Sára, pszichológus és gyógypedagógus) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Maximum létszám: 15 fő ●Helyszín: B/406
Gyakorlatok során előforduló problémahelyzetek lemodellezése drámapedagógiai eszközökkel. Saját élményű tapasztalat.
11:00 – 12:00 Dráma workshop a gyakorlatokon előforduló problémahelyzetek kezeléséről (Simon Mátyás, drámapedagógus és gyógypedagógus, Horváth Sára, pszichológus és gyógypedagógus) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Maximum létszám: 15 fő ●Helyszín: B/406
Gyakorlatok során előforduló problémahelyzetek lemodellezése drámapedagógiai eszközökkel. Saját élményű tapasztalat.
11:00 – 12:00 Szempontok a gyakorlatok értékeléséhez - Mit, miért, hogyan? (Ardai Evelyn és Szudki Osayma, gyakorlatszervezésért felelős oktatók) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: C/107
Közös gondolkodás arról, hogy milyen szempontok mentén történik a gyakorlati munka értékelése. Milyen nehézségekkel szembesülünk, milyen elvárásokat támaszthatunk, milyen előzetes tudást várhatunk el a hallgatóktól.
11:00 – 12:00 MAGYE és GYOSZE workshop (Reményi Tamás, a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének elnöke) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/51
MAGYE: Tevékenység bemutatása, szakmai kapcsolatok, illetve konferencia lehetőségek ismertetése. GYOSZE publikációs workshop: Milyen típusú szövegek leadását javasolják a terepen dolgozó kollégák számára? Milyen szempontok mentén értékelik a beadott szövegeket? Milyen kritériumoknak kell megfelelni?
11:00 – 12:00 AAK a gyakorlatban: Önérvényesítés kommunikációs akadályozottság mellett (Veszelovszki Zsanett és Toronyai Mária, a Bliss Alapítvány munkatársai) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/67
Tapasztalatszerzés a kommunikációs akadályozottságról játékos helyzeteken keresztül, ismerkedés az augmentatív és alternatív kommunikációs módszerrel, eszközökkel.
10:00 – 12:45 Gyakorlati Adminisztrációs Rendszer (GYAR) Kisokos - egyéni tanácsadás (Janák Erzsébet és Koszt-Kovács Emese, gyakorlatszervezők) ● tanácsadás ● Helyszín: A/10
A GYAR rendszerrel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel lehet fordulni a kollégákhoz, akik segítenek a kezelőfelület megismerésében, illetve a felhasználói felületek kezelésében.
10:00 – 12:45 Továbbképzési lehetőségek személyre szabottan (A Gyógypedagógiai Továbbképző Központ munkatársai) ● tanácsadás ● Helyszín: A épület földszint folyosó
Az érdeklődő kollégák tájékoztatása a továbbképzésekről, lehetőségekről, illetve a keretekről.
EBÉDSZÜNET (SZENDVICSEBÉD) – 12:00 – 12:45
PLENÁRIS RÉSZ – 13:00 – 13:45 ● HELYSZÍN: C/105, TÓTH ZOLTÁN TEREM
13:00-13:10 Dékáni köszöntő – Dr. habil Papp Gabriella, főiskolai tanár, dékán
13:10-13:35 Hallgatói és gyakorlatvezetői visszajelzések a gyakorlatokról – Szudki Osayma, Ardai Evelyn, gyakorlatszervezésért felelős oktatók
Új gyakorlatvezetők bevonásának lehetséges útjai. Hallgatók és gyakorlatvezetők visszajelzése a gyakorlati tapasztalatokról.
13:35-13:45 Hajtó Krisztina kiállításának megnyitója – fotókon a Fa csoportban megvalósult projekt – Hajtó Krisztina, gyógypedagógus, a Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkatársa
Súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekekkel megvalósuló projekt bemutatása.
SZAKIRÁNYOS GYAKORLATVEZETŐI FÓRUM – 14:30 – 17:30 (SZAKIRÁNYONKÉNT ELTÉRŐ)
Autizmus spektrum pedagógiája 16:00-17:30 – online
Kizárólag online
Értelmileg akadályozottak pedagógiája 14:30-17:30 – B/302
Személyes jelenléttel
Hallássérültek pedagógiája 14:30-17:30 – A/51 – Csatlakozási információk
Személyes jelenléttel és online kapcsolódási lehetőséggel
Látássérültek pedagógiája 14:30-16:30 –A/6
Személyes jelenléttel
Logopédia 14:30-17:30 – A/18
Személyes jelenléttel és online kapcsolódási lehetőséggel
Pszichopedagógia 14:30-17:30 – B/206
Személyes jelenléttel
Szomatopedagógia 14:30-17:30 – A/10
Személyes jelenléttel
Tanulásban akadályozottak pedagógiája 14:30-17:30 – A/19
Személyes jelenléttel