PROGRAM – Jó gyakorlatok, jobb gyakorlatok. Szakmai nap és gyakorlatvezetői fórum 2023

2023.09.07.
PROGRAM – Jó gyakorlatok, jobb gyakorlatok. Szakmai nap és gyakorlatvezetői fórum 2023

A teljes program innen tölthető le Word vagy Pdf formátumban.

 

SZAKMAI NAP – ELŐADÁSOK, TÁJÉKOZTATÓK, WORKSHOPOK, TANÁCSADÁS – 09:30-12:00

09:30 – 10:30 A Budapesti Korai Fejlesztő Központ projektbemutatója (SHF) (Kapronyi Ágnes, Ráczné Vigh Zsuzsa) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/67 

A Fa csoportban megvalósuló projekt bemutatása. Közös gondolkodás és tapasztalatok megosztása a súlyosan-halmozottan fogyatékos személyek gyógypedagógiai kísérése témában. Szakmai eszmecsere, a hallgatók bevonása a széleskörű feladatokba. 

09:30 – 10:30 Speciális hallgatói szükségletek a gyakorlaton – kerekasztal beszélgetés (Fazekas Ágnes Sarolta, adjunktus, a speciális hallgatói szükségletek támogatásának kari felelőse, Horváth Endre, tanársegéd, a gyakorlati képzési munkacsoport vezetője) ●kerekasztal beszélgetés ● Időtartam: kb. 60 perc ●  Helyszín: A/19

A gyakorlatteljesítés korlátai, lehetőségei, javaslatok megfogalmazása speciális hallgatói szükségletek esetén. Saját tapasztalatok bemutatása és közös gondolkodás. Olyan gyakorlatvezetőket várunk, akik:
- sikeresen vezették SHST hallgató gyakorlatát vagy
- szembesültek nehézségekkel
SHST hallgató fogadása során vagy
- még nem vállaltak SHST hallgatót, mert nem érzik magukat felkészültnek rá.

09:30 – 10:30 A team munka megvalósulása (Madarász Marianna, intézményvezető helyettes: Zölderdő Óvoda intenzív logopédiai csoportjai, Nickl Eszter, gyógypedagógus: Észak-Budai Szent János Centrumkórház Mozgásszervi Rehabilitációs Osztálya, Siklóssy-Kókay Zsófia és Báder Melinda, gyógypedagógusok: Gyermekek Háza) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: C/107 

Hogyan valósulhat meg a team munka az eltérő gyakorlati színtereken? Milyen szakmaközi együttműködések színesítik a gyakorlati munkát? Hogyan készíthetők fel a hallgatók a team munkára a gyakorlataik során és mi az ő szerepük a teamben?

09:30 – 10:30 Dráma workshop a gyakorlatokon előforduló problémahelyzetek kezeléséről (Simon Mátyás, drámapedagógus és gyógypedagógus, Horváth Sára, pszichológus és gyógypedagógus) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Maximum létszám: 15 fő ●Helyszín: B/406 

Gyakorlatok során előforduló problémahelyzetek lemodellezése drámapedagógiai eszközökkel. Saját élményű tapasztalat.


11:00 – 12:00 Dráma workshop a gyakorlatokon előforduló problémahelyzetek kezeléséről (Simon Mátyás, drámapedagógus és gyógypedagógus, Horváth Sára, pszichológus és gyógypedagógus) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Maximum létszám: 15 fő ●Helyszín: B/406 

Gyakorlatok során előforduló problémahelyzetek lemodellezése drámapedagógiai eszközökkel. Saját élményű tapasztalat.

11:00 – 12:00 Szempontok a gyakorlatok értékeléséhez - Mit, miért, hogyan? (Ardai Evelyn és Szudki Osayma, gyakorlatszervezésért felelős oktatók) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: C/107 

Közös gondolkodás arról, hogy milyen szempontok mentén történik a gyakorlati munka értékelése. Milyen nehézségekkel szembesülünk, milyen elvárásokat támaszthatunk, milyen előzetes tudást várhatunk el a hallgatóktól.

11:00 – 12:00 MAGYE és GYOSZE workshop (Reményi Tamás, a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének elnöke) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/51 

MAGYE: Tevékenység bemutatása, szakmai kapcsolatok, illetve konferencia lehetőségek ismertetése. GYOSZE publikációs workshop: Milyen típusú szövegek leadását javasolják a terepen dolgozó kollégák számára? Milyen szempontok mentén értékelik a beadott szövegeket? Milyen kritériumoknak kell megfelelni?

11:00 – 12:00 AAK a gyakorlatban: Önérvényesítés kommunikációs akadályozottság mellett (Veszelovszki Zsanett és Toronyai Mária, a Bliss Alapítvány munkatársai) ● workshop ● Időtartam: kb. 60 perc ● Helyszín: A/67

Tapasztalatszerzés a kommunikációs akadályozottságról játékos helyzeteken keresztül, ismerkedés az augmentatív és alternatív kommunikációs módszerrel, eszközökkel.


10:00 – 12:45 Gyakorlati Adminisztrációs Rendszer (GYAR) Kisokos - egyéni tanácsadás (Janák Erzsébet és Koszt-Kovács Emese, gyakorlatszervezők) ● tanácsadás ●  Helyszín: A/10

A GYAR rendszerrel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel lehet fordulni a kollégákhoz, akik segítenek a kezelőfelület megismerésében, illetve a felhasználói felületek kezelésében.

10:00 – 12:45 Továbbképzési lehetőségek személyre szabottan (A Gyógypedagógiai Továbbképző Központ munkatársai) ● tanácsadás ● Helyszín: A épület földszint folyosó

Az érdeklődő kollégák tájékoztatása a továbbképzésekről, lehetőségekről, illetve a keretekről.

 


EBÉDSZÜNET (SZENDVICSEBÉD) – 12:00 – 12:45

Kérjük, ne felejtse el jelezni részvételét a regisztrációs űrlapon, amennyiben igényel ebédet.

PLENÁRIS RÉSZ – 13:00 – 13:45 ● HELYSZÍN: C/105, TÓTH ZOLTÁN TEREM

13:00-13:10 Dékáni köszöntő – Dr. habil Papp Gabriella, főiskolai tanár, dékán 

13:10-13:35 Hallgatói és gyakorlatvezetői visszajelzések a gyakorlatokról – Szudki Osayma, Ardai Evelyn, gyakorlatszervezésért felelős oktatók

Új gyakorlatvezetők bevonásának lehetséges útjai. Hallgatók és gyakorlatvezetők visszajelzése a gyakorlati tapasztalatokról.

13:35-13:45 Hajtó Krisztina kiállításának megnyitója – fotókon a Fa csoportban megvalósult projekt – Hajtó Krisztina, gyógypedagógus, a Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkatársa

Súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekekkel megvalósuló projekt bemutatása.


SZAKIRÁNYOS GYAKORLATVEZETŐI FÓRUM – 14:30 – 17:30 (SZAKIRÁNYONKÉNT ELTÉRŐ)

Autizmus spektrum pedagógiája 16:00-17:30 – online
Kizárólag online 

Értelmileg akadályozottak pedagógiája 14:30-17:30 – B/302
Személyes jelenléttel 

Hallássérültek pedagógiája 14:30-17:30 – A/51 – Csatlakozási információk
Személyes jelenléttel és online kapcsolódási lehetőséggel 

Látássérültek pedagógiája 14:30-16:30 –A/6
Személyes jelenléttel 

Logopédia 14:30-17:30 – A/18
Személyes jelenléttel és online kapcsolódási lehetőséggel 

Pszichopedagógia 14:30-17:30 – B/206
Személyes jelenléttel

Szomatopedagógia 14:30-17:30 – A/10
Személyes jelenléttel

Tanulásban akadályozottak pedagógiája 14:30-17:30 – A/19
Személyes jelenléttel