Gordosné Szabó Anna-díj 2023

2023.09.25.
Gordosné Szabó Anna-díj 2023
A kar idei, sorrendben 124. tanévnyitó ünnepségén vehették át kitüntetésüket a szakirányok által jelölt gyakorlatvezetőink. A kar gyakorlati képzésében huzamosan és kiemelkedő módon résztvevő gyakorlatvezetők munkájának elismerésére alapított Gordosné Szabó Anna-díjat idén 8 gyakorlatvezető gyógypedagógus kapta.

A díjat, azon szakmai gyakorlati képzésben résztvevő gyakorlatvezető gyógypedagógus munkatársaink vehették át, akik a leendő gyógypedagógusok gyakorlati képzését a tudomány és a kutatás legfrissebb elméleti eredményeinek felhasználásával reflektív és innovatív módon gazdagítják/gazdagították. A díjat, Gordosné Dr. Szabó Anna, gyógypedagógus, a neveléstudomány kandidátusa, tanszékvezető főiskolai tanár, a jogelőd Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola egykori főigazgatója, a Gyógypedagógiai Szemle nagytekintélyű alapító főszerkesztője emlékének méltó megörökítésére alapította a kar.

A kitüntetettek az adományozást igazoló oklevelet, valamint egy műalkotást kaptak, melyet minden alkalommal fogyatékos személyek által készített, tervezett alkotásokból választunk ki. Az idei évben Farkas-Papp Éva szobrászművész által tervezett alkotás került átadásra, melyet fogyatékossággal élő munkavállalók készítettek.

A díjátadón részt vett díszvendégeink: Ricsey Edit, Gordosné dr. Szabó Anna unokahúga és Nádas Pál, A Gyógypedagógia Fejlesztéséért Alapítvány elnöke.

A kitüntetett gyógypedagógusok munkáját ezúton is köszönjük!

A tanévnyitó ünnepségen Gordosné Szabó Anna-díjat kapott gyakorlatvezetőink
 

Autizmus spektrum pedagógiája szakirány – Szűcs Dorottya


Az autizmus spektrum pedagógiája szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, a Zuglói Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény munkatársa: Szűcs Dorottya.

Munkáját rendkívül elkötelezetten, egyenletesen magas szakmai minőségben végzi. A gyógypedagógus hallgatók számára egyaránt követendő példát mutat a team munka és az igényes, korszerű, tudományosan megalapozott és egyénre szabott, autizmusspecifikus ellátás megszervezése és gyakorlati megvalósítása terén. Dinamikus, lelkes személyisége rendkívül motiváló a hallgatók számára.
 


Hallássérültek pedagógiája szakirány – Fodorné Czókoly Tímea


A hallássérültek pedagógiája szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, a Klúg Péter Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Diákotthon munkatársa: Fodorné Czókoly Tímea
 

Szakmai tudása, pedagógiai munkássága kiemelkedő. Az oktatási módszerek továbbadásában is fontos szerepet töltött be, aktív, dinamikus személyisége nagyon inspiráló volt a gyógypedagógus hallgatók, illetve a közvetlen munkatársai számára. A hallgatók gyakorlati képzésében stílusa, munkamorálja, dinamizmusa példaértékű a fiatal nemzedék számára. A hallgatók gyakorlati munkáját mindig, minden körülmények között, minden képzési területen segítette.


Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány –Mártonné Gajdán Marianna

Az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, a Gyurkovics Tibor Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény munkatársa: Mártonné Gajdán Marianna

Munkájára a módszertani gazdagság, a folyamatos megújulás, a lelkesedés jellemző. Szívügyeként tekint a felnövekvő gyógypedagógus generációk pályára való felkészítésére. Gyakorlatvezetőként hosszú évek óta fogadja az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány hallgatóit. Kollégái és az általa mentorált gyógypedagógus hallgatók egyaránt támaszkodhatnak kifogyhatatlan energiájára, ötleteire, lelkesedésére.


Látássérültek pedagógiája szakirány – Borhy Ágnes

A látássérültek pedagógiája szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa: Borhy Ágnes

Munkáját szeretettel, alázattal, empátiával, odaadással végzi. Tudását több ízben osztotta meg előadások, bemutatók formájában különböző hazai és nemzetközi szakmai fórumokon. Munkájának fókuszában általában a mozgással kapcsolatos ismeretek szerzése áll, mint például a mozgáselemzés és mozgásvizsgáló eljárások vagy a korai szenzomotoros szemléletű tornatermi és uszodai fejlesztés. A hallgatókat bevezeti a korai fejlesztés komplex szakmai tevékenységébe és útmutatásaival támogatja a jövő gyógypedagógusait. Gyakorlatvezetői munkája során pontos, alapos és korrekt, amely visszaköszön a hallgatók jelzéseiből is.


Logopédia szakirány – Alkonyi Mária

A logopédia szakirány kitüntetett gyógypedagógusa az ELTE Gyakorló Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény munkatársa: Alkonyi Mária

Szakmai elkötelezettsége megkérdőjelezhetetlen. A hallgatók gyakorlati képzésének indításában vállalja a legnagyobb szerepet; a logopédiai munka attitűdjének, pontosságának, sokféleségének a megmutatatásában, kialakításában. Hosszú évek óta fontos szerepet tölt be a gyakorlati képzésben, ezáltal segítve az egyetemi elméleti oktatás gyakorlati megvalósítását. Tapasztalata, szakmai tudása, hozzáállása nagyban segíti a hallgatók gyakorlati munkáját, alapköve a gyakorlati képzésünknek.


Pszichopedagógia szakirány – Werderitschné Barta Tímea Zsuzsanna

A pszichopedagógia szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, az Erzsébetvárosi Nefelejcs Óvoda munkatársa: Werderitschné Barta Tímea Zsuzsanna

Mindig nyitott az együttműködésre, konstruktív és támogató, a pszichopedagógia szakirány szakmai kérdésekben bármikor fordulhat hozzá, és számíthat kreatív ötleteire is. Nagyon sokat nyújtanak bevezető előadásai a gyakorlati képzésben, melyen a hallgatók először találkoznak a pszichopedagógia gyakorlati színtereivel. A hallgatók nagy tudású, szakmailag elkötelezett, közvetlen, támogató és nyitott hozzáállása miatt szívesen választják gyakorlatvezetőjüknek, gyermekközpontúsága, stílusa, munkamorálja példaértékű számukra is.


Szomatopedagógia szakirány – Dr. Mogánné Tölgyesy Szilvia

A szomatopedagógia szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, az Országos Mozgásszervi Intézet munkatársa: Dr. Mogánné Tölgyesy Szilvia

Az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben, az országban egyedül álló módon elsőként ő szervezte meg az ergoterápiás részleg működését. Mindig ügyel arra, hogy a gyakorlatra érkező hallgatók az intézetben folyó munka lehető legtöbb aspektusával megismerkedhessenek. Részben ennek is köszönhető, hogy diplomájuk megszerzése után az egykori szomatopedagógus hallgatók közül többen az intézet dolgozóivá váltak, de az intézetben elsajátított ismereteket a hallgatók akkor is remekül tudták hasznosítani, ha később nem a felnőtt rehabilitációban váltak szakemberré.


Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány – Kacsala Gabriella

A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány kitüntetett gyógypedagógusa, a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola munkatársa: Kacsala Gabriella

Gyógypedagógusi tevékenységeit nagy szakértelemmel és szakmai hozzáértéssel végzi. Pedagógiai munkájában olyan módszertani kultúrát képvisel, mellyel differenciáltan szolgálja mind a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlődését, mind a befogadó pedagógusok szakmai kiteljesedését. Az új kihívások hatására is minden helyzetben megállja a helyét, a változások lendületet adnak munkájának, gyógypedagógus hallgatói magas szintű szakmai tudást kapnak tőle. Ugyanakkor vallja, hogy a fiatal nemzedéktől legalább annyi impulzust, új tudást kap, mint a hallgatók tőle.