Bárczis szemmel a Kárpát-medencei Nyári Egyetemről

2025.07.15.
Bárczis szemmel a Kárpát-medencei Nyári Egyetemről
Az immár 28. alkalommal megrendezett Kárpát-medencei Nyári Egyetem idei programsorozatában a Bárczi is több előadással képviseltette magát.

Ezek egyike a kar kenyai inkluzív iskolafejlesztési programját bemutató előadás volt. Dr. Perlusz Andrea, Dr. Márkus Eszter és Erdős Attila egy olyan vetített képes előadással készültek, mely nem csupán szakmai, de személyes élményekkel is átszőtt beszámoló volt a már négy éve tartó programról.

Az előadás során a hallgatóság betekintést nyert a szakmai előkészületek és a helyi iskolákban elvégzett szakmai munka részleteibe, valamint azokba a kihívásokba és problémákba, amelyek a helyi kulturális és környezeti sajátosságokból adódtak. Az előadók kiemelték, mennyire fontosnak tartják a tudásmegosztást, és azt, hogy a kenyai kollégák felkészülten várják az inkluzív oktatás feladatait. A közös munka során a kar oktatói nem csak szakmai tudásukat osztják meg, hanem emberi kapcsolatokat is építenek a helyi közösségekkel. A közönség tájékoztatást kapott a kenyai oktatók két magyarországi látogatásának részleteiről és eredményeiről, valamint  a jövőbeli tervekről és együttműködési lehetőségekről is. Az előadás a hallgatóság által feltett számos szakmai és személyes témát érintő kérdésekből kiinduló beszélgetéssel zárult.

A pénteki napon megrendezett „Hidak az oktatásban” szekcióban két további kolléga is bemutatkozott.

Dr. Jakab Zoltán egyetemi docens „A társas megértés fejlődése és kapcsolata a számfogalom alakulásával óvodás és kisiskolás korban” című előadásában a társas megértés (elmeolvasás) témáját járta körül, amely a fejlődéslélektan egyik kiemelt területe. Az előadás során egy saját kutatásukat is bemutatta, amelyhez kapcsolódóan hamarosan nemzetközi publikáció is megjelenik. Az előadást mintegy tízfős, érdeklődő közönség hallgatta meg, a hangulat pedig kifejezetten jó volt.

Dr. Varga Ágnes egyetemi docens pedig „Zene-tere: Ismerkedés, kapcsolatépítés zeneterápiás játékokkal” című workshopja révén kapcsolódott a szekcióhoz.