Beszámoló a Leedsi Egyetem Fogyatékosságtudományi Konferenciájáról

A rendezvény, mely a korábbi Lancaster Egyetem fogyatékosságtudományi konferenciasorozatának folytatása, meghatározó szerepet játszik az európai fogyatékosságtudományi diskurzus alakításában és prioritásainak meghatározásában. A konferencián számos neves szakember adott elő, többek közt a szabadság, a fogyatékosságügyi civil mozgalom, a Black Disability Studies és a fogyatékosságügyi politika jelene és jövője témáiban. A brit kutatókon túl számos ország, mint például Franciaország, USA, Hollandia, Bulgária, Chile, India, Kína, Dél-Afrika, Ausztrália stb. képviselői is részt vettek előadásaikkal. https://disability-studies.leeds.ac.uk/conference/
Svastics Carmen PhD előadásának címe „A tudás, mint hatalom? Formális, nem formális és informális tanulás a fogyatékossággal élő vállalkozók karrierje során” volt, melyben az egyes tanulási utak közti különbséget hasonlítja össze és az iskolai integráció, a támogató személyek megléte és az informális tanulás jelentőségét emeli ki. Összességében a kutatás szerint szükség lenne a fogyatékossággal élő fiatalokat megismertetni a vállalkozás lehetőségével és ezen kompetenciáikat erősíteni, megfelelő pályaorientációt biztosítani számukra, valamint a meglévő vállalkozói támogatásokat akadálymentesíteni, befogadóvá tenni.
További információ: https://budapestlab.hu/wp-content/uploads/2021/01/Working-Paper-Series-12-2020.pdf
Rékasi Nikolett és Zagyi Emese előadásukban Nikolett látássérült anyák és apák szülőséggel kapcsolatos ÚNKP kutatásának eredményeit mutatták be, kiegészítve Emese doktori kutatásának szakirodalmi hátterével. Az előadás a felvett interjúk elemzését követően beazonosított nehézségekre és erőforrásokra fókuszált. A résztvevők nehézségként az épségista társadalom negatív hozzáállását és a fogyatékosság átörökítésének veszélyét, valamint jó látást igénylő feladatok esetén a látássérülés tényét nevezték meg. Az eredmények alapján belső erőforrásként azt a képességet nevezték meg, mely által az egyes mindennapos feladatok megoldásának alternatív módjait találhatják meg. Külső erőforrásként a formális és informális támogatást említették. Előbbire példa lehet a rehabilitáció és a Csecsemőgondozás speciális technikái látássérült személyeknek elnelvezésú rehabilitációs kurzus, utóbbira pedig a sorstársak illetve a barátok, vagy a család felől érkező támogatás.
A konferencián a saját kutatások bemutatásán és nemzetközi kutatási trendek felmérésén túl lehetőség nyílt nemzetközi kapcsolataink ápolására és építésére, valamint jövőbeli közös kutatások tervezésére is.
Leedsi konferencia
Leedsi konferencia
0
/
0




0
/
0