A Magyar Tudomány Ünnepe, 2019 - Ranschburg Pál Emlékév, 2020
2019. november 21. 09:00 - 16:50
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (1097 Budapest, Ecseri út 3., C/105 terem)
2019. november 21. 09:00 - 16:50
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (1097 Budapest, Ecseri út 3., C/105 terem)
A konferenciát Fonyó Ilonának és Gereben Ferencnének ajánljuk.
A szervezők, a konferencián az ünnepi köszöntők és a meghívott plenáris előadásokat követően hagyományteremtő szándékkal bemutatkozási lehetőséget biztosítanak a konferencia témájába illeszkedő kutatási-fejlesztési eredmények, gyakorlatok és képzési koncepciók számára. Céljuk az is, hogy megalapozzák a gyógypedagógiai pszichológia és általában az emberi fogyatékosságok pszichológiája magyar nyelvű művelésének a jövőben rendszeresen megrendezésre kerülő tudományos-szakmai fórumát.
A konferenciával párhuzamosan "Non omnis moriar" - "Nem halok meg egészen" - Ranschburg Pál és a magyar gyógypedagógia címmel kiállítás tekinthető meg.
Részletes program
8:00-9:00 |
Regisztráció |
9:00-10:30 |
Megnyitó
Köszöntések
Plenáris előadások A 2020-as Ranschburg Pál Emlékév elé: díszelőadás.
Lányiné Engelmayer Ágnes, egyetemi magántanár, professor emerita: Hagyomány és megújulás a gyógypedagógiai pszichológiában
A Ranschburg Pál Kutatólaboratórium elmúlt 3 éve - rövid áttekintés A 2020-as Ranschburg Pál Emlékév elé
Győri Miklós, intézetigazgató habil. egyetemi docens, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Az 'evidencia' és az 'evidencia-alapúság' fogalmai: a leegyszerűsítéseken túl |
10.30–10:45 |
Kávészünet |
10:45–12.30 |
Bemutatkoznak az ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet kutatás-fejlesztési projektjei
Mohai Katalin, Csákvári Judit, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Ismeretbővítés és módszertani tudatosság fejlesztés - ADHD: a HelpingHand projekt
Stefanik Krisztina és a MASZK Kutatócsoport, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet és Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet: Egy CsIIPetnyi befogadás. Kortárs autizmus tudásformáló programunkról és hatásvizsgálatának első eredményeiről
V. Molnár Márta és a MASZK Kutatócsoport, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Életminőség és minőségi iskola? Autizmussal élő tanulók és szüleik életminősége az ellátás tükrében
Borsos Zsófia, Győri Miklós, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Technológia-alapú, társas komoly játék fejlesztése és első validálása az autizmus spektrum zavar enyhe eseteinek szűrésére óvodáskorban: a SHAKES projekt
Jakab Zoltán, Vig Julianna, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: A szinuszhullámú és amplitúdó-modulált beszéd észlelésének diagnosztikai lehetőségei
Mészáros Andrea, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: A verbális tanulás és emlékezet vizsgálata nyelvfejlődési zavarban
Győri Miklós, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Digitális támogató szolgáltatás evidencia-alapú fejlesztése autizmussal élő személyek számára: a DATA projekt
|
12:30–13:00 |
Ebédszünet |
13:00-14:35 |
Koncepcionális és elméleti reflexiók Gereben Ferencné, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: A Ranschburg-modell szerepe a gyógypedagógia-tudomány és gyakorlat klinikai irányultságának fejlődésében
Sághi Ivett Antónia, a 2019-es Walter Bachmann-díjas BA szakdolgozat bemutatása: Autizmussal élő magasan funkcionáló kisgyermekek érzelmi arckifejezéseinek és a szociáliskommunikációs területtel összefüggő klinikai adatainak korreláció-vizsgálata
Ardai Evelyn Annamária, a 2019-es Walter Bachmann-díjas MA szakdolgozat bemutatása: Nintendo Wii a rehabilitációban
Csákvári Judit, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Támogatás paradigma és erősség alapú megközelítés - intellektuális képességzavar
Vig Julianna, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Evidenciák a primitív reflexekkel kapcsolatban
Prónay Beáta, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet: Ranschburg – EMLÉKEZET |
14:35-14:50 |
Kávészünet |
14:50-16:20 |
Szekció-előadások Mészáros Judit, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet, Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, EGYMI és Kollégium: Hallássérült gyermekek intelligenciavizsgálata a kezdetektől napjainkig - Törekvések, módszerek, dilemmák, új utak
Kármán Bianka, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola és Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet, Szekeres Ágota, ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet, Papp Gabriella, Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet: Intellektuális képességzavarral kapcsolatos előítélet-csökkentő programok vizsgálata
Lajos Péter, Károli Gáspár Református Egyetem: Kötődés kutatások dadogóknál
Kertész Csaba, ELTE PPK Pszichológiai Doktori Iskola; Károli Gáspár Református Egyetem: A ritmikai szinkronizáció kapcsolata a fonológiai tudatossággal és az olvasással iskolakezdő gyerekeknél
Szekeres Ágota, Horváth Endre, ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet: Az IKT alapú szociometria három alkalmazási lehetősége a köznevelésben |
16:20-16:50 |
Diszkusszió és zárás Kérdések, válaszok, összegzés Meglepetésprogram |
Program letölthető word és pdf formátumban.
Bővebb információt a konferencia hivatalos weboldalán találhat.
A szervezők a konferencia ideje alatt feliratozást biztosítanak.
A RENDEZVÉNY INGYENES, DE REGISZTRÁCIÓKÖTELES, ÍGY KÉRJÜK, HOGY AZ ALÁBBI REGISZTRÁCIÓS FELÜLETEN JELEZZE RÉSZVÉTELI SZÁNDÉKÁT.
A regisztráció elküldésével a jelentkező egyidejűleg tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar a rendezvényen a jelentkezőről készülő fotó- és/vagy videófelvételen megjelenő képmását a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2.48. § (1) bekezdése értelmében elkészítheti és felhasználhatja - ideértve a nyilvánosságra hozatalt is. A regisztráció során megadott adatokat kizárólag a tudomány ünnepi konferencia szervezésének céljából használjuk fel és kizárólag a konferencia megtartásának idejéig kezeljük.